Se încarcă...

SPAȚII COMERCIALE
ÎNCHIRIERE / VÂNZARE

Strategii utile pentru a deschide un magazin: de la o simplă idee, la marea inaugurare

Se pare că în zilele noastre este din ce în ce mai rar să deții un magazin care funcționează într-o locație „clasică”, respectiv într-o clădire și nu pe internet! Cele mai multe persoane par să prefere comoditatea unui magazin online decât să se aventureze la magazinul obișnuit de la colțul străzii. Cu toate acestea, multe afaceri tradiționale se deschid în fiecare zi pentru potențialii clienți. 

Specialiștii de la site-ul de consultanță The Balance Small Business au realizat, anul trecut, o statistică referitoare la preferințele consumatorilor: preferă aceștia comercianții online sau magazinele fizice? Ei bine, părerile sunt împărțite: în timp ce unii ar prefera să aibă posibilitatea de a face cumpărături 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, altora le place posibilitatea de a interacționa cu articolele înainte de a le cumpăra. 

Întotdeauna ați visat să dețineți propria afacere de vânzare cu amănuntul, iar acum ați decis că este timpul să faceți din aceste vise o realitate și să vă deschideți propriul magazin într-o locație fizică - la ce ar trebui să vă gândiți înainte de a începe? 

Indiferent dacă deschideți un magazin tradițional de vânzare cu amănuntul sau organizați un butic, o tonetă sau un stand stradal, există anumiți pași pe care va trebui să îi urmați pentru a asigura succesul pe termen lung al magazinului dvs. fizic. Ținând cont de acest lucru, am adunat câțiva pași pe care va trebui să îi urmați înainte de a vă lansa!

1. Întocmiți un plan de afaceri

Documentarea planului dvs. de afaceri este unul dintre cei mai importanți pași pe care îi veți face pentru a vă deschide magazinul în locație fizică. Planul de afaceri pentru comercianții cu amănuntul vă va ajuta să identificați cu exactitate direcția în care să vă îndreptați afacerea și vă va îndemna să analizați afacerea din toate unghiurile, inclusiv produsele sau serviciile, structura de gestionare a comerțului cu amănuntul și operațiunile financiare.

Dacă sunteți în căutarea de investitori, planul de afaceri este deosebit de important pentru a vă ajuta să îi convingeți pe cei care să vă finanțeze. Planul de afaceri nu trebuie să fie extrem de strict - de fapt, este mai benefic ca acesta să fie un instrument dinamic, la care vă puteți referi și pe care îl puteți schimba odată cu evoluția afacerii dvs. Iată doar câteva dintre lucrurile pe care trebuie să le includeți în planul de afaceri inițial:

  • Rezumat general (cuprinde o descriere a afacerii dumneavoastră, a produselor sau serviciilor și a pieței dumneavoastră țintă)
  • Descrierea de ansamblu a companiei
  • Planul operațional
  • Planul de marketing
  • Planul financiar

2. O cercetare amănunțită de piață

Înainte de a investi bani în magazinul fizic, va trebui să știți că ideea voastră de afacere este viabilă. Cel mai bun mod de a descoperi dacă aceasta va atrage clienți este să faceți o cercetare de piață.

Cercetarea de piață vă ajută, de asemenea:

  • Să vă modelați strategia de marketing
  • Să vă planificați amenajarea magazinului
  • Să decideți ce produse/servicii să vindeți
  • Să stabiliți prețurile produselor
  • Să determinați ce programe de loialitate să oferiți
  • Să decideți locația pentru magazinul dvs. de vânzare cu amănuntul

Dacă intenționați să deschideți un magazin fizic de vânzare cu amănuntul, următoarele întrebări trebuie neapărat incluse în cercetare:

  • Există alte magazine în zona dvs. care operează același model de afaceri? Dacă da, există o cerere mare pentru acest tip de magazin sau piața locală este saturată?
  • Ce ar putea să vă diferențieze afacerea dumneavoastră de cea a concurenților? Care este avantajul dumneavoastră unic de vânzare?
  • Cum puteți umple un gol pe piața viitoarei dumneavoastră industrii?

Apoi, puteți începe cu studiul de piață. Există câteva modalități de a efectua studii de piață, printre care:

  • Analizând ceea ce fac concurenții dvs. direcți - ce produse vând, brandingul lor și experiența pe care o oferă clienților.
  • Efectuarea de sondaje online destinate clienților potențiali. Puteți face acest lucru chiar și prin intermediul Facebook și să oferiți recompense pentru ideile celor care răspund.

3. Asigurați-vă sursele de finanțare

Deschiderea unui magazin fizic vine cu o tonă de cheltuieli - inventar, spații, personal, marketing - și lista poate continua. Mulți proprietari de afaceri debutanți, și chiar și unii experimentați, vor trebui să găsească capital suplimentar pentru a susține aceste costuri. Pentru a asigura succesul pe termen lung al magazinului vostru de vânzare cu amănuntul, va trebui să luați în considerare ce opțiuni de finanțare vă sunt disponibile.

Există o mulțime de opțiuni de finanțare pentru afaceri mici, inclusiv:

  • Împrumuturi bancare tradiționale
  • Linie de credit pentru afaceri
  • Avansuri de numerar pentru comercianți
  • Împrumuturi garantate

4. Alegeți-vă căile de distribuție și furnizorii

Chiar dacă deschideți un magazin fizic, trebuie să vă gândiți și la celelalte canale prin intermediul cărora ați putea vinde mărfurile voastre. Având în vedere natura multi-canal a comerțului cu amănuntul din zilele noastre, chiar dacă nu v-ați gândit să mergeți pe calea comerțului online, este o idee bună să aveți un site web pentru magazinul dvs. care să le ofere clienților mai multe informații despre afacere - unde vă pot găsi, istoricul vostru., produsele dvs. etc.

Dacă doriți să depășiți așteptările, ar trebui să obțineți mărfurile din magazin din surse de încredere, cum ar fi un furnizor  de calitate. Construirea unor relații puternice cu furnizorii dvs. este crucială pentru a obține cele mai bune prețuri la mărfuri și pentru a le livra la timp. Stabiliți și mențineți relații de lucru pozitive cu furnizorii, menținând linii de comunicare deschise, efectuând plățile la timp și arătând considerație pentru timpul și resursele pe care le investesc în afacerea dvs.

5. Definiți-vă imaginea

Imaginea magazinului va reprezenta, în esență, identitatea afacerii dumneavoastră. Acesta este ceea ce clienții vor ajunge să asocieze magazinului, să vă țină minte și îi va ajuta (sperăm) să vă recomande altora.

Brandingul include totul: numele magazinului dvs., logo-ul, schemele de culori, alegerile de comercializare cu amănuntul, experiențele clienților, semnalizarea, ideile de vitrine și chiar mirosul magazinului! Ceea ce este important de reținut este că ar trebui să vă păstrați consecvența imaginii și să lăsați studiul inițial de piață să vă ghideze alegerile. Crearea unui echilibru între personalitatea mărcii voastre și nevoile publicului țintă este esențială.

De asemenea, modul de amenajare a magazinului este foarte important, deoarece este  o modalitate de a ajuta clienții să se orienteze în mediul înconjurător și să cumpere mai multe articole în timp ce fac cumpărături. Locul în care decideți să amplasați culoarele și rafturile ar putea ajuta la îmbunătățirea experienței utilizatorilor. Aspectul estetic al spațiului dvs. de vânzare cu amănuntul poate influența în mod semnificativ modul în care publicul țintă percepe compania dvs. și produsele sale. Luați în considerare posibilitatea de a apela la serviciile unui designer cu experiență dacă doriți să vă asigurați că amenajarea spațiului de vânzare este atrăgătoare pentru ochi și funcțională. Un magazin amenajat atractiv are potențialul de a aduce clienți, de a crește veniturile și de a îmbunătăți reputația companiei.

De asemenea, poate doriți să vă gândiți la longevitatea designului dvs. Deși este grozav să mutați lucrurile din când în când, cel mai probabil veți avea aceeași amenajare pentru o perioadă lungă de timp. Așadar, este posibil să doriți să vă asigurați că magazinul poate rezista la acest lucru, fie că este vorba de plasarea unei pardoseli speciale în zonele cu trafic intens, fie că aveți un design similar chiar dacă decideți să schimbați ceva.

6. Planificați experiența clientului

În zilele noastre, experiența pe care o oferiți clienților trebuie să fie memorabilă, altfel nu veți reuși să vă păstrați clienții. Experiența clientului, sau experiența de vânzare cu amănuntul, acoperă următoarele lucruri:

  • Impresia clientului în timp ce se află în magazinul dumneavoastră: aceasta acoperă totul, de la modul în care îl întâmpinați până la modul în care experimentează aspectul magazinului dumneavoastră, capacitatea de a găsi cu ușurință produsele și modalitățile în care poate interacționa cu produsele dumneavoastră în magazin.
  • Beneficiile pe care le oferiți clienților: în afară de produsele excelente, ce altceva mai primesc clienții dacă fac cumpărături la dumneavoastră? Crearea unor programe de loialitate valoroase și a unor oferte speciale oferă, de asemenea, clienților o experiență memorabilă.
  • Experiența de după cumpărare: poate că un client a cumpărat un articol și, după ce s-a întors acasă și l-a scos din ambalaj, nu este chiar ceea ce avea în minte. Modul în care vă ocupați de retururi sau de întrebări despre produse va fi, de asemenea, o parte a experienței clientului.

7. Găsiți locația ideală

Locul în care vă amplasați magazinul de vânzare cu amănuntul va avea un impact uriaș asupra succesului afacerii dumneavoastră. Fie că este vorba de un magazin de vânzare de haine cu amănuntul sau de un magazin alimentar, veți dori să găsiți un loc care să vă ofere cea mai bună vizibilitate și care să se afle într-o zonă în care clienții să se simtă în siguranță venind la magazinul vostru în mod regulat, precum și o mulțime de alți factori. 

Există câteva lucruri de care trebuie să țineți cont în timp ce căutați sediul potrivit:

  • Costurile zonei: cercetați tarifele medii de comerț din zonă înainte de a vă angaja. Aceste tarife includ chiria, utilitățile și impozitele, precum și alte costuri "ascunse", cum ar fi depozitele, parcarea și costurile de întreținere.
  • Frecvența: există în zonă alte afaceri de vânzare cu amănuntul care să aducă la ușa dvs. un potențial trafic de persoane? Dacă deschideți un magazin care vinde articole pentru bebeluși și copii mici, ați luat în considerare datele demografice din zonă?
  • Concurenți: câte magazine cu modele de afaceri/produse similare sunt deschise în zonă? Cum puteți concura eficient cu acestea?

În cazul în care întâmpinați dificultăți în găsirea locației potrivite pentru afacerea voastră, specialiștii Activ Property Services vă stau la dispoziție! Un parteneriat cu brokerii noștri vă ajută să economisiți timp și bani! Consultanții noștri personalizează procesul de selecție a locației, în funcție de specificul magazinului vostru.

8. Alegeți tehnologii eficiente pentru comerțul în magazin

Selectarea software-ului de retail potrivit pentru afacerea dvs. este una dintre cele mai importante alegeri pe care le veți face. 

Există mai multe opțiuni din care comercianții cu amănuntul pot alege atunci când vine vorba de software-ul pe care îl pot folosi pentru a-și conduce magazinul, dar cel mai important va fi sistemul POS de retail. Iată ce trebuie să luați în considerare atunci când alegeți o soluție POS:

  • Set de caracteristici: opțiunile multiple de plată, gestionarea inventarului, raportarea și analizele și gestionarea angajaților sunt toate caracteristici importante ale POS. Faceți o listă cu caracteristicile POS obligatorii și cele care vă plac înainte de a începe căutarea unui software.
  • Cost: nu alegeți doar cea mai ieftină opțiune disponibilă, deoarece acest lucru poate duce la selectarea unui instrument care nu este potrivit pentru afacerea dvs. Nu uitați să explorați costurile hardware ale fiecărui sistem, taxele de tranzacție și tarifele de abonament la software.
  • Capacități de raportare: cele mai bune sisteme POS vă vor oferi informații despre evoluția vânzărilor care vă vor ajuta să luați decizii de afaceri informate. 

9. Începeți să vă promovați magazinul

Nu așteptați până când magazinul dvs. este deschis pentru a începe să atrageți clienții, să le stârniți interesul pentru noua dvs. afacere și să vă construiți o reputație. Iată doar câteva sfaturile importante pentru a crea o strategie integrată de marketing și pentru a vă promova magazinul:

  • Adoptați social media: este întotdeauna o idee bună să creați un site web pentru magazinul dvs., dar și să folosiți platforme precum Instagram și Facebook pentru anunțuri targetate și pentru a crea un buzz în jurul deschiderii magazinului dvs.
  • Oferiți promoții de vânzări: în primele zile de la deschiderea magazinului, primul pas pentru a vă asigura clienți loiali este să îi faceți să intre pe ușă. Ofertele de tipul „un produs gratuit la un produs cumpărat”, reduceri de 20% pentru primii 20 de clienți și cadouri gratuite la cumpărături sunt modalități excelente de a genera interes pentru magazinul dvs. înainte de lansare.
  • Utilizați afacerile locale: cereți magazinelor din zona dvs. (evitați concurenții!) să pună afișe sau să afișeze cărți de vizită la tejghea pentru a vă promova magazinul. Asigurați-vă că gestul va fi reciproc odată ce magazinul dvs. este deschis, sau oferiți proprietarului o cutie de cadouri sau cupoane pentru produsele dvs.

10. Pregătiți o inaugurare discretă

Înainte de a vă deschide oficial magazinul, organizați o deschidere discretă. Aceasta înseamnă că vă deschideți magazinul pentru public, dar fără a face un anunț grandios (păstrați baloanele pentru marea lansare!). Acest lucru vă oferă ocazia de a vedea cum interacționează clienții cu magazinul dvs., de a vorbi cu aceștia și de a le solicita opiniile și, în general, de a da magazinului dvs. o perioadă de probă. De asemenea, vă oferă posibilitatea de a identifica problemele și de a remedia defecțiunile înainte de a vă lansa oficial magazinul.

Alegeți o dată și o oră pentru lansarea oficială a magazinului cu mult timp înainte, astfel încât să puteți pregăti totul cu precizie. Înainte de marea lansare, va trebui să vă asigurați că totul este la locul lui, că personalul este instruit pentru a utiliza software-ul și că inventarul este bine organizat (amintiți-vă ce ați învățat în timpul deschiderii soft!).

Profitați la maximum de vitrina magazinului dumneavoastră pentru a atrage clienții - baloane, bannere, personal afară împărțind pliante sau cadouri - dar nu uitați să vă faceți timp pentru a lua notițe despre ce a mers bine și ce ar putea fi îmbunătățit. 

Pregătirea este cheia deschiderii magazinului perfect!

Deschiderea unui magazin fizic de vânzare cu amănuntul nu este un lucru ușor. Există mai multe elemente care trebuie să fie puse laolaltă înainte de ziua lansării, iar munca din spatele scenei este cea care va asigura succesul magazinului vostru. Nu grăbiți procesul - așteptarea și recompensele vor merita cu atât mai mult cu cât veți fi complet pregătit pentru a vă administra propriul magazin fizic de vânzare cu amănuntul.

Dacă urmați liniile directoare enumerate mai sus, veți avea șanse mult mai mari de a face din afacerea dvs. un succes. Țineți cont întotdeauna de importanța unor lucruri precum studiul de piață, selectarea locației, un plan de companie bine gândit, un buget realist, stabilirea unui nume de marcă puternic, colaborarea cu un designer priceput, investirea de bani în publicitate, tratarea binevoitoare a clienților, menținerea unor prețuri bune pentru produse și stabilirea unor relații solide cu furnizori de încredere. Un magazin fizic de succes, care să se adreseze clientelei sale și să obțină profit, este la îndemână cu un efort și un angajament adecvat! 

Ultimele postări

Beneficiile spațiilor comerciale situate la parterul blocurilor dintr-un complex rezidențial
Beneficiile spațiilor comerciale situate la parterul blocurilor dintr-un complex rezidențial

Dacă ați petrecut timp căutând și urmărind anunțuri de închiriere de spații comerciale în încercarea de a găsi spațiul potrivit pentru afacerea voastră, știți cât de descurajant poate fi procesul.

Citește mai mult
Agent imobiliar sau pe cont propriu in inchiriere unui spatiu comercial
Agent imobiliar sau pe cont propriu in inchiriere unui spatiu comercial

Doresti sa iti extinzi afacerea sau sa descoperi noi oportunitati? Nu stii ce spatiu este potrivit pentru tine? Nu crezi ca o sa reusesti singur sa iti inchiriezi spatiul comercial pretabil activitatii tale? În acest articol, vom explora argumentele pro pentru colaborarea cu un agent imobiliar atunci când vine vorba de închirierea unui spațiu comercial.

Citește mai mult
Importanta spatiilor comerciale in zonele rezidentiale
Importanta spatiilor comerciale in zonele rezidentiale

In zonele rezidentiale, spatiiile comerciale joaca un rol important in viata de zi cu zi a locuitorilor deoarece acestia isi doresc sa aibe parte de tot ceea ce este necesar pentru confort si siguranta: de exemplu farmacie, banca, poate si un cabinet medical. Spatiile comerciale nu sunt doar locuri in care oamenii isi satisfac nevoile de cumparaturi sau de servicii, ci sunt si centre de activitate sociala si economica: de exemplu restaurante, cafenele, sali de sport etc.

Citește mai mult
Am nevoie de un spațiu comercial: îl cumpăr sau îl închiriez? Argumente pro și contra.
Am nevoie de un spațiu comercial: îl cumpăr sau îl închiriez? Argumente pro și contra.

Multe companii își desfășoară activitatea în spații comerciale, fie că este vorba de magazine, restaurante sau cafenele. Dacă lansați o nouă afacere sau extindeți una deja existentă, va trebui să decideți dacă să închiriați sau să cumpărați spațiul în care vă veți desfășura activitatea.

Citește mai mult